kolmapäev, 10. aprill 2019

Merliti- Esimene posttus- Pool praktikat läbi



Minu esimene blogi postitus ... on tõenäoliselt väga hiljaks jäänud, sest minu välispraktikast  Saksamaale, Jenas on täpselt pool läbitud. Mul on vabanaduseks ainult öelda, et lihtsalt niipalju on olnud muid tegevusi, eriti kuna ilmad on olnud võrratud.

Minu töötan ettevõttes NewWebTec GmbH, mis keskendub interneti turundusele (SEO, SEA ja sotsiaalmeedia) ja veebiarendusele. Valdavalt kasutatakse WordPressi ja SEO teenuse pakkumist aga arendatakse ka oma poolseid veebirakendusi. Lisaks tehakse koostööd erinevate ettevõtetega, kes asuvad meiega samal korrusel ja majas. (Büroo hoone nimi - IT paradise, ütleb päris palju, mis keskkonnaga tegemist on).
Lõuna paus


Töölaud


Ettevõtte ise on võrdlemisi uus. Meie meeskonnas on tegevjuht David (kes on ka minu juhendaja), kaasasutaja ja WordPressiga valdavalt tegelev Patrick ja üks noor koolipoiss kes töötab osakoormusega. Lisaks pidi aprilli keskel meiega liituma üks tüdruk ja üks noormees, kes tulevad ka praktikale. 


Minu esimene praktika päev oli 26. märts ja esimene ülesanne oli luua jälgimise süsteem, ilma küpsiseid kasutamata. See tähendas siis seda, et ma pean kätte saama millal kasutaja sisenes veebilehele, millisel lehel ta on, millisele lehele suundub ja kui kaua ta lehel viibis.  Esialgu tundus ülesanne hirmutav, sest koheselt tekkis palju küsimusi:
  • mida ma üldse kasutama pean, et see info kätte saada
  • kuidas ma saan märkida kellaaja, millal leht laeti
  • kas ma pean ka märkima, mingi info kasutajate kohta
  • kus ma saan lehe asukoha url-i
  • kuidas ma jälgin millisele lingile ta järgmisena vajutab
  • kuidas ma saan selle info, et just sellele lingile on vajutatud,
  • mis hetkel midagi salvestatakse
  • ja kuidas ma saan selle ajavahemiku
Davidi soovitusel on kõige mõttekam, alustada väikeste ülesannetega ja siis järjest suuremaks minna. Ülesande kasutamiseks on vaja suurelt osalt kasutada JavaScripti (Jquery seal hulgas) ning PHP-d.

Kõige pealt panin ma paberile kirja millised nõuded peavad olema täidetud ja siis hakkas suur Googeldamine. Kuna uute ülesannete lahendamine näeb pigem selline välja, et loed midagi, siis proovid ja siis uurid, miks ei tööta, siis kogu protsessi käigus loed ja õpid sa väga paljude erinevate nüansside kohta, mida veebiarendamisel ja programmeerimisel peab silmas pidama. Näiteks, kui sa mingi JS funktsiooniga saad mingid andmed, siis sa pead teadma, mis liiki andmed need on ja kuidas neid peab töötlema. Tuleb alati natuke suuremalt ja kaugemalt mõelda.

Kuna alguses David soovitas, et kogu vajalik info CSV faili salvestada, et selle saaks siis hiljem alla laadida, siis ma esimese päeva maadlesin sellega, kuidas üldse infot salvestada, ja seda siis CSV formaati viia, ja mingil imekombel peaks kuskil olema ka allalaadimise link.
Minu esimese nädala otsingu märksõnad olid : saving data in JS, JS code to parse CSV, data processing with JS, count how many times a function is called, how do export JS array into CSV, sava data to fail, += operaator, variable equals as function jne.

Läbi sai proovitud väga palju erinevaid meetodeid ja how do send data to php using AJAX, oli vist küll lemmik otsingusõna sest JavaScriptiga info serverisse saatmine oli minu jaoks küll üks raskemaid probleeme, sest kuidagi ei sobinud minu PHP-skriptile need variandid, mis internet mulle lahkesti andis. Lõpp hea, kõik hea, nädala ja poole pärast oli mul andmebaas olemas, ning minu tehtud skript logis kõik vajaliku info ilusti andmebaasi.

 
Kaua tehtud kaunike 
Minu teine ülesanne on äsja loodud andmebaasi ekraanile kuvamine admipaneelis. Kõige pealt tuleb luua front-end pool, et veebilehe administraator saaks minu loodud andmebaasis kõik info ja päringud ilusti oma ekraanile kuvada. Ehk siis veebileht, kus kasutaja saab vaadata, kus lehel olid külastajad kõige kauem, mis leht on kõige populaarsem jne.

Selle ülesande juures tuleb kasutada nii front-end, back-end kui ka andmebaaside töötlust. Esmalt tuleb luua sisselogimise süsteem, sest need andmed on mõeldud ainult administraatorile. (Sisselogimise süsteem ise võttis juba terve nädala, et ilusti tööle saada).Kuigi koolis oleme korra samalaadselt asja teinud, siis oma arengu huvides tahan ma sinna juurde luua ka kasutajaks registreerimise võimaluse, kus siis kasutaja sisestatud info saadetakse serverisse ja hiljem saab ta läbi selle adminpaneeli keskkonda siseneda.

Kuid ülesanne on osutunud keerulisemaks kui ma arvasin ja olles sellega pea nädal aega maadelnud ei ole ma just väga kaugele jõudnud. Olen küll väga palju õppinud ja mõistan juba rohkem, kuidas andmebaasi ühendada ja mida kõike selleks vaja läheb. Aga praeguse seisuga, veel midagi ei funktsioneeri.

Aga kuna programmeerimine on valdavalt vigade otsimine siis läbi selle olen õppinud, error 500 kohta…mis ei ole just väga informatiivne error, aga läbi selle sain uurida SSL-i sertifikaadi kohta,  ühendasin oma andmebaasi töökoha serveriga, ning avastasin, et pean ikka oma localhost-iga hakkama saama. Tagasi ühendamisel, aga skript enam nii hästi ei tahtnud joosta ja tõenäoliselt on seadistuses mingi viga …

…aga kuna vahest juhtub, et koodi on juba nii palju erinevatest allikatest kokku lapitud, siis otsustasin, et proovin täiesti otsast alustada. Õnneks saan palju koodi ümber kopeerida aga login süsteemi osas pean internetist lihtsalt mingi hea õpetuse leidma.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar